Super Bowl

NFL käivitati esmakordselt 1920. aastal, kuid Super Bowli üritust ei peetud enne neli aastakümmet hiljem. Rühm ärimehi üritas 1960. aastal omandada jalgpallifrantsiise, kuid nad ei võtnud kunagi NFL-i üle. Selle asemel asutasid nad AFL: American Football League. Järgmise paari aasta jooksul võistlesid AFL ja NFL mängijate ja fännide pärast. Kuid asutajad jõudsid 1970. aastal üksmeelele ja ühendasid liigad.

15. jaanuaril 1967 toimus esimene Super Bowli turniir, kus osalesid Kansas City Chiefs AFL-ist ja Green Bay Packers NFL-ist. Sel ajal müüdi pileteid keskmiselt 12 dollari eest ning mäng kogus ligi 61 000 fänni. Packers võitis Chiefsi 35:10. Seda korraldati Memorial Coliseumis, seda peeti AFL-NFL maailmameistrivõistluste mänguks ning seda edastasid NBC ja CBS. Hiljem muudeti nimi Super Bowliks.

II hooaeg ja edasi

1968. aastal alistas Packers Super Bowl II mängus Oakland Raidersi 33:14. Paljudes silmis ei suutnud AFL-i meistrid NFL-i parimaid võita. Ühes suurimas hädas alistas AFL-i tšempion New York Jets 1969. aastal Baltimore Coltsi (NFL) 16:7. Super Bowli populaarsus kasvas pärast AFL-NFL-i ühinemist jätkuvalt. 70ndatel domineerisid kolm meeskonda, Dallas Cowboys, Miami Dolphins ja Pittsburgh Steelers.

Läbi Super Bowli ajaloo on poolajaga kommertsreklaamid olnud tohutu atraktsioon. Esialgu esinesid sellises meelelahutuses astronaudid, sõjaväeõppused ja marsibändid. Aja jooksul on see dramaatiliselt muutunud, mistõttu on kaasatud esinejad, nagu popstaarid, rokkbändid ja Broadway lauljad.

Tänu sellele on Super Bowli reklaamid USA televisiooni meistrivõistluste seas kõige kallimad. Näiteks maksis 30-sekundiline reklaam 2016. aastal peaaegu 5 miljonit dollarit.

Ameerika jalgpallistMiks on Super Bowl populaarne?Kuidas panustada Super Bowlile
Ameerika jalgpallist

Ameerika jalgpallist

Professionaal Ameerika jalgpall liiga on asutanud eranditult 32-meeskonnaline NFL - National Football League. Rohkem kui 50% kõigist USA telemajapidamistest vaatab NFL-i meistrivõistluste mängu Super Bowli.

USA-s on Super Bowli pühapäev toidutarbimise poolest tänupüha järel teisel kohal. Reklaamijatel on keelatud kasutada terminit Super Bowl turunduslikel eesmärkidel. Seetõttu leiavad ettevõtted sellele viitamiseks tavaliselt loomingulisi viise, näiteks Big Game.

Super Bowli identifitseeritakse Rooma numbrite järgi, kuna jalgpallihooaeg kestab kaks kalendriaastat. Siiski võib toimumiskoht igal aastal muutuda. Kaks esimest Super Bowli võitnud Green Bay Packersi treeneri Vince Lombardi auks autasustatakse meistrimeeskonda Vince Lombardi karikaga.

Meeskonnad

Ainult üks meeskond on võitnud Super Bowli oma kodustaadionil: Tampa Bay Super Bowl LV-s. Kuus Super Bowli võitu on võitnud nii New England Patriots kui ka Pittsburgh Steelers, mis on meeskondadest kõige rohkem. San Francisco 49ers ja Dallas Cowboys on mõlemad võitnud viis mängu.

Kummagi viis Super Bowli kaotanud New England Patriots ja Denver Broncos jagavad enim Super Bowli kaotuste rekordit. Patriots on osalenud 11 Super Bowlis, rohkem kui ükski teine meeskond. Mõned meeskonnad, nagu Cleveland Browns, Jacksonville Jaguars, Houston Texans ja Detroit Lions, ei ole veel Super Bowlis osalenud.

Ameerika jalgpallist
Miks on Super Bowl populaarne?

Miks on Super Bowl populaarne?

Pärast legaliseerimist Interneti-spordikihlvedude saidid enam kui 50% USA osariikidest jõudis Super Bowli panustamine 2021. aastal rekordkõrgustele. Spordi online-turniiridele panuse tegemine on sama lihtne kui nutitelefonis rakenduse avamine. Miljonid inimesed teevad oma panused veebis mobiilisõbralikes spordiennustustes.

Asi pole aga spordikihlvedude operaatorite kasumis. Nad investeerivad nii palju turundusse, et sihtida kasvavat arvu spordifänne, kes ei jäta kunagi vahele näiteks Cincinnati Bengalsi ja Los Angeles Ramsi matše.

Kihlveokontori turundus kasvab iga päevaga ja spordiennustuste äkiline legaliseerimine riigis on võimaldanud spordiennustustel registreerida tohutu kliendibaasi. Super Bowl 56 on hasartmängude pakkujate viimane võimalus end innukatele mängijatele müüa.

Püüdes konkureerida klientide pärast, pakuvad kihlveod boonuste näol vastupandamatuid tutvustusi. Mängu populaarsusele on kaasa aidanud ka tasuta panuste kättesaadavus, demomängud ja spordiliigadele panustamise lisakrediidid.

Miks on Super Bowl populaarne?
Kuidas panustada Super Bowlile

Kuidas panustada Super Bowlile

Super Bowli hooaja lähenedes tehakse teatavaks kaks esimest meeskonda ja spordiennustused hakkavad oma ridu välja andma. Need read ei ole fikseeritud ega lõplikud. Spordiennustuse operaatorid pakuvad kõik võimaliku panustamise võimalused ja määrata sporditurniiride nimekirja koefitsiendid.

Superkaussi võidukoefitsiendid võivad muutuda vahetult enne sündmuse algust. Kui koefitsiendid on seatud parema hinnaga, on soovitatav need võtta vahetult enne liini liikumist.

Panuste tüübid

Super Bowlile panustamiseks on palju võimalusi:

  • Kombineeritud punktisumma
  • Milline meeskond mängu võidab (Moneyline)
  • Meeskond, kes punkti katab, levib
  • Meelelahutuslikud rekvisiidid
  • Mitu panust ühele sedelile (parlays)

Mängijad saavad panustada järgmisele NFL-i sündmusele või panustada mängu arenedes (in-play või live panustamine). Moneyline on kõige populaarsem tüüp jalgpalliennustus. Mängijad peavad lihtsalt valima meeskonna, kes väljub Super Bowli võitjana.

Otsene panus põhineb NFL-i koefitsientidel. Igas usaldusväärses online kihlveokontoris tõstetakse Superbowli koefitsiente esile kui Cincinnati Bengals +105, Los Angeles Rams -115 ja nii edasi. Negatiivset märki (-) kasutatakse alati lemmikute puhul, positiivset märki (+) aga allajääjatele.

Üks kohe makseviisid online spordiennustustes on krüptovaluuta. Väljamaksmine võib veidi aega võtta, eriti kui iga võitja üritab raha välja võtta. Kõige tähtsam on see, et mängurid ei tohi panustada rohkem, kui nad saavad lubada kaotada. Soovitatav on panustada väikestele summadele mitu korda, kui panna korraga märkimisväärne summa.

Kuidas panustada Super Bowlile