Panustamine on millegi (sageli raha) panustamine konkreetsele sündmusele, mille tulemus on teadmata ja ebakindel. Seda tehakse eesmärgiga võita midagi väärtuslikku, tavaliselt raha. Panustamine eeldab kolme teguri olemasolu: panustatud summa või objekt, võiduvõimalus ja auhind.
Spordiennustus on kihlveo vorm selle üle, kes võidab spordisündmuse. Kavatsus spordile panustamine on peaaegu alati raha võitmine. Võidu tõenäosus on alati parimal juhul haritud oletus. Spordimaailmas on alati ruumi ärritumiseks, tagasitõmbumiseks või diskvalifitseerimiseks.
Kihlveo või hasartmängude idee pärineb vähemalt aastast 3000 eKr, kui inimesed kasutasid Mesopotaamias esimesi kuuepoolseid täringuid. Esimesed spordiennustused tehti juba Vana-Roomas, gladiaatorite võitlustele ja vankrivõistlustele. Panuseid sai teha ainult Rooma kogukonnas.
Spordiennustus, nagu me seda teame, tuli mängu alles 18. sajandil. Sel ajal hakati hobuste võiduajamistel käima rohkem kui kaks hobust ja sealt tekkiski idee panustada ühele hobusele.
Lõpuks kehtestati 1800. aastate lõpus USA-s ja Kanadas seadused, mis takistasid rahvahulgal seda tööstust täielikult ületamast. Pärast seda tehti kihlveomaailmas väga vähe, et seadused oleksid ajakohastatud ja kehtestatud, kuni internet mängu tuli.