Uudised

October 31, 2023

Maratoni jõudluse optimeerimine tankimisstrateegiate abil

Erik Kask
WriterErik KaskWriter
ResearcherMatteo BianchiResearcher

Maratoni edukaks täitmiseks mõeldud tankimisstrateegiad

Kui paraolümplane Susannah Scaroni läks põhikooli, et saada registreeritud dietoloogiks, hakkasid tema igapäevased toidukorrad muutuma. Kui ta luges rohkem vastupidavusspordi toitumise uurimise kohta, hakkas ta sööma palju rohkem süsivesikuid. Ja ta märkas kiiresti erinevust oma esituses.

Maratoni jõudluse optimeerimine tankimisstrateegiate abil

Võistluseelne toitumine

Scaroni järgib süsivesikuterikast dieeti, kuna ratastoolis võidusõidu treeningute intensiivsus ja maht on kõrge. Päev enne võistlust keskendub ta võistlusspetsiifilisele toitumisele. Ta joob süsivesikuterikkaid vedelikke, mille eesmärk on 80 untsi, sealhulgas spordijooki nagu Gatorade. Õhtusöögiks on tal süsivesikuid nagu riis, kartul või pasta, lahja valk ja keedetud köögiviljad. Et vältida sagedasi vannituppa, joob ta õhtusöögi ajal suurema osa vedelikust ja joob enne magamaminekut väikese klaasi vett.

Võistluspäeva hommik

Võistluspäeval alustab Scaroni vedeliku taastamiseks klaasi veega. Kuna hommikusöögi ja võistluse alguse vahele võib jääda paar tundi, on tal suurem eine, mis sisaldab keerulisi süsivesikuid ja valke, nagu kaerahelbed ja jogurt või maapähklivõi. Samuti võtab ta enne starti bussi ja telki kaasa süsivesikute hüdratsioonisegu. Kohv on tema jaoks kohustuslik, kasutades kas oma AeroPressi või saades kohvipoest punase silma.

Tankimine võistluse ajal

Scaroni täidab CamelBak’i 60 grammi süsivesikuid oma niisutussegust ja joob selle kõrre kaudu, eriti allamägedel, kui tal pole vaja surumiseks käsi kasutada. See strateegia on eriti oluline parasportlaste jaoks, kellel võib olla seljaaju vigastuse tõttu häiritud GI toimimine.

Nõuanded maratoonaritele

Scaroni soovitab maratoonaritel võistluspäeval kinni pidada oma treeningplaanist ja mitte proovida midagi uut. Seedetrakti probleemide vältimiseks on oluline harjutada täpselt nende toitude ja kaubamärkidega, mida võistluse ajal tarbitakse. Samuti soovitab ta harjutada varajast hommikusööki või mitut väikest söögikorda, mida võistluspäeval süüakse. Lõpetuseks soovitab ta vältida uusi toite või jooke, näiteks tasuta kohvi, kui neid pole varem treeningu ajal tarbitud.

About the author
Erik Kask
Erik Kask
About

Sügavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mängukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt põimib kohalikku võlu rahvusvaheliste mängustandarditega, võites mängijate usaldust.

Send email
More posts by Erik Kask
undefined is not available in your country. Please try:

Viimased uudised

Ultimate Showdown: Manchester City vs Manchester United FA karikafinaalis
2024-05-25

Ultimate Showdown: Manchester City vs Manchester United FA karikafinaalis

Uudised