Vormel 1 sari ulatub 1920. aastatest kuni 1930. aastateni Grand Prix mootorsõidukite Euroopa meistrivõistlusteni. Vormel 1 aastal lepiti kokku uus reeglistik. Sel aastal toimus esimene vormel 1 võidusõit, kuid need ei olnud meistrivõistlused. Mitmed Grand Prix võidusõiduorganisatsioonid olid juba enne Teist maailmasõda kehtestanud maailmameistrivõistluste reeglid. Kahjuks peatati II maailmasõja käigus kõik sõidud ja sõitjate maailmameistrivõistlused lükati edasi.
Pärast maailmasõja lõppu peeti esimene MM-võistlus 1950. aastal Ühendkuningriigis Silverstone'is. Selle ajaloolise sündmusega võitis Giuseppe Farina sõitjate esimese vormel 1 maailmameistrivõistlused. 1951. aastal võitis selle tiitli Juan Manuel Fangio, esimene 1957. aastaks võidetud viiest, mis püstitas sõitja enim meistritiitlite rekordi. Tema rekord püsis ületamatu 45 aastat kuni 2003. aastani, mil Michael Schumacher võitis kuus tiitlit.
Vormel 1 maailmameistrivõistlused konstruktoritele
Esimesed konstruktorite meistrivõistlused toimusid 1958. aastal. Tunnustatud Alfa Roméo 158/159-ga võitis Fangio 52 osavõistlusest rekordilised 24 võitu. Rekordit pole tänaseni kordagi purustatud. Ühendkuningriigi Stirling Mossi peeti ka üheks parimaks sõitjaks, hoolimata sellest, et ta pole kunagi võitnud. Ta saavutas kõigil osaletud sõitudel teise või kolmanda positsiooni. Meistrivõistlusi peeti Ühendkuningriigis ja Lõuna-Aafrikas kuni 1970. aastateni. Promootorid korraldasid mitu aastat ka mitte-meistrivõistlusi. Viimane selline sündmus leidis aset 1983. aastal võistluse kallinemise tõttu, mis tõstis vormel-1 maailmameistrivõistlused silmapaistvamaks ja sai veelgi populaarsemaks.
Briti domineerimine
Vormel 1 maailmameistrivõistluste ajaloolised aruanded hõlmavad tavaliselt ajastut Briti domineerimine. See kestis aastatel 1958–1974, mille juhatasid sisse Vanwalli ja Mike Hawthorni 1958. aasta meistrivõistlused, mida tugevdasid Stirling Mossi silmapaistvad esitused, hoolimata sellest, et ta pole kunagi võitnud maailmameistritiitlit. Briti meeskonnad võitsid Briti domineerimise ajastul 14 konstruktorite meistritiitlit ja sõitjad üheksa autojuhtide meistritiitlit.