EHF Meistrite Liiga, nagu ka teised kõrgeima reitinguga spordiliigad, meelitab sponsorlust mõnelt suurimalt kaubamärgilt, sealhulgas Infront Sports & Media, DAZN, hummel, Gerflor Group Select ja Sport Radar.
Fännid ja mängijad ei saa EHF-i Meistrite liiga ajaloost aru, kui ei vaata võistlust võõrustava organisatsiooni – Euroopa Käsipalliföderatsiooni (EHF) – päritolu. Euroopa Käsipalliliit (EHF), nagu nimigi ütleb, on spordi juhtorgan, mis võõrustab ja haldab Euroopa käsipalli. Organisatsioon, mille peakorter asub Austrias Viinis, koosneb 50 liikmesföderatsioonist Inglismaa ja Šotimaa kõrval, mis on assotsieerunud föderatsioonid.
EHF Meistrite Liiga aga loodi 1993. aastal. Juba toimus Euroopa meistrivõistluste nimeline Euroopa võistlus, mille korraldas Rahvusvaheline Käsipalliliit (IHF). EHF Meistrite Liiga tegi ainulaadseks selle uus formaat.
Abikõlblikkus ja kvalifikatsioon
Liikmesliidud peavad olema EHF-i koefitsientide auastme eesotsas, et pääseda EHF-i Meistrite liigasse. EHF-i koefitsientide edetabel on nimekiri, mis reastab liikmesriigid selle spordimeistrivõistluste, EHF-i Euroopa liiga (EL) ja EHF-i Euroopa karikavõistluste (EC) kolme viimase hooaja soorituste põhjal.
EHF koefitsiendi edetabelis pääsevad turniirile automaatselt 9 esimest alaliitu, kus alaliitu esindab riigi meistermeeskond. Edetabeli kõrgeim föderatsioon saab seejärel turniiril teise koha. Föderatsiooni number 1 kodumaine teine koht võtab selle koha. Ülejäänud 6 pesa antakse välja metamärgi alusel, mis mõjutab seda turniiri omad toimumiskoht, pealtvaatajad, televisioon, tootehaldus, digitaalne mõju ja varasemate EHF-turniiride tulemused.